Utekväll!

I går var jag ute. Ensam, eller ja, med vänner såklart, men utan familjen. Vi började kvällen hos Pernilla, i hennes och Rikards nya lägenhet. De har flyttat till en större lägenhet i Högdalen. Där drack vi lite vin, umgicks och hade allmänt trevligt. Planen var väl att vi skulle åka in till stan runt 22 tiden. Det blev inte riktigt så. Helt plötsligt kommer en vattenpipa fram och stämningen höjdes avsevärt. Kan ju ha att göra med att klockan började närma sig 22.30 ooch folket hade druckigt alkohol sen kl 17.30. Men vad vet jag? Hur som helst så kommer vi på att det kanske är dags att röra på oss. Jag följer inte med till stan, utan går i stället till Fredrik, min gamle vän sedan 23 år tillbaka. (Ja, vi har varit kompisar sen urminnes tider). Där är även min lillebror Sebastian och lite annat löst folk. Det hela slutar med att jag hoppar in i en taxi tillsammans med dem och vi åker in till stan någon timme senare. Skulle väl tippa på att vi var inne på Stureplan vid 01 ungefär.
Det var här det roliga slutade. Eller nja, det roliga slutade när jag köpte ett glas (vedervärdigt) glas vin på East, för 85 kronor. På riktigt? Man får en bra flaska vitt för 85 kronor. Det här jävla vinet smakade som de hade stått och trampat det nere i källaren. Dessutom var musiken, om man nu kan kalla det musik, så jävla dålig. Allt blev bara fel. Så jag, Fredrik och Sebastian bestämmer oss för att åka till Patricia. Lite mer vårt ställe. Vi hittar deras kompisar som följer med. Men väl framme blir vi nekade i dörren för att Sebastian är för ung. Svinlarvigt då vi alla var över 23 och vissa till och med 30. Då lessnade jag och åkte hem. Fick sällskap av Christian som tur var! Men klockan var nästan 03.30 när jag kröp ner i sängen.. Idag söndag, har jag varit så trött att jag vid vissa tillfällen sett i kors. Och fråga mig inte vad jag gör vaken fortfarande. Moa sover, Amanda sover och Johan spelar TV-spel. Men nu tror jag visst bestämt att det är dags att sova.

Önskar jag hade en liten kamera att ta med mig, men den är trasig, så det blir inga bilder från gårdagskvällen tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0