tisdag i dag tydligen

Jag var fullt övertygad om att det var måndag idag. Amanda var hemma igår, så hela dagen har det känts som måndag.
Idag har jag haft fina Dominique och hennes söta Miriam här på lunch. Miriam är född i juni och så stor! Det känns så konstigt att Moa kommer vara så stor om bara ett par månader. Det skiljer tre månader och en vecka mellan dem, så skillnaden är ganska stor just nu. Miram kryper och äter. Moa puttar sig bakåt och spottar ut mat. Appropå mat så testade jag potatis och morotspuré idag. Vi kan konstatera att Moa inte gillar potatis. Inte ens lite. Hon håller på att kräkas och får världens rysningar av det. Amanda var precis likadan. I Sverige rekomenderar de ju att man börjar med potatis som första smakportion, men i Finland ska barn under 8-9 månader (eller om det var barn under ett år till och med) inte äta potais alls. Detta för att det innehåller så mycket stärkelser. Konstigtatt det kan vara så olika direktiv, när länderna ligger så nära varandra och är lika på många sätt och vis.
Som vanligt hämtade jag Amanda vid 15 och vi gick hem. Hon städade sitt rum, med viss påtryckning och hjälp från undertecknad, jag lagade färsk pasta med fläskfilé och gräddsås och pappan kom hem. Båda barnen har sovit sen 20, så jag förbereder mig på en tidig morgon i morgon med. Så nu får jag be att tacka för mig. God natt!
P.s. Grattis mamma på födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0