Så var den här helgen slut..

Jag tyckte inte det var speciellt länge sen jag skrev ett inlägg om att helgen var slut. Det var förra söndagen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Tiden går så vansinnigt fort. Amanda och Moa är en vecka äldre redan. På Amanda märks inte så mycket skillnad på bara en vecka, men på Moa gör det det.
Moa har börjat äta mycket mat den här senaste veckan, hon har börjat få upp farten när hon ålar och så vidare.

I går, lördag, var Nina, Mathias, Maja och Ellen här på middag och Melodifestival. Det var verkligen jättetrevligt! Barnen lekte jättebra hela kvällen, inte ett enda bråk. Ellen blev dock livrädd för stora stygga Moa. Och Moa var rädd för Mathias. Men sen tinade de upp båda två och kvällen förflöt ganska smärtfritt.

Idag, söndag, sålde jag vår barnvagn. Så nu är vi vagnlösa tills jag hittar en ny. Jag vill ha en bugaboo bee. Men jag får helt enkelt bära Moa i sjalen ett tag, det funkar det med. Det blir väl inga jätteutflykter innan jag har en vagn. Samtidigt kan jag ju inte sitta hemma hela dagarna, då får jag spunk. När det var gjort gick jag och Amanda till centrum och åt lunch på kafét. Jag älskar att ha lite egentid med henne och det käns skönt att kunna smita ut och göra så. Moa hade sovit under hela tiden vi var borta. 

Nu är det snart dags tt börja laga mat. Idag bjuder jag på ugnsgratinerad falukorv med potatismos. Till mig tror jag att jag gör kokt falukorv med pepparrotsås.

När barnen (förhoppningsvis) sover tar jag och Johan fram ost, kex och ett litet glas vitt vin, säter oss bekvämt i soffan och tittar på Solsidan. Det kallar jag ett bra sätt att att avsluta veckan.  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0